HYUNDAI * ŠRÁMEK * PLZEŇ * AŠA - auto, s. r. o.       Jsme historicky první prodejce vozů Hyundai v ČR    Nejsme největší, ale jsme nejlepší !!!

Při servisu a opravách vozů Hyundai využíváme znalostí a zkušeností ověřených 10 lety vlastní praxe. 

 

 

Nejlepší výbava, nejlepší cena je u nás připravena.   
Směr Plzeň - Písek, Nepomucká ulice.
Jistě všichni víte, kde najdete Getze, u nás přece !!!
Super auta, super ceny, znáte naše telefony ?
tel.: 377 430 503, fax: 377 430 504, e-mial: autoprodej@cmail.cz
 

AUTOSKLO

 

AUTOSALON
LEASING
PŘEDVÁDĚCÍ VOZY
OJETÉ VOZY
SERVIS
AUTOSKLO
O NÁS
SPORT
KONTAKT
DALŠÍ WWW
FOTBALOVÁ MISE

PREZENTACE

 

 

 

 

 

 

 

             

 

   
    Autoprodej Šrámek Autosklo je první firmou zabývající se opravou, prodejem a servisem autoskel v Plzni a přilehlém regionu

 

     Specializovaný obor "autosklenář" a zvláště pak technologii vlepování skel přinesla do regionu původně naše společnost. V minulosti se prováděla profesní příprava nových pracovníků v oblasti služeb v autoopravárenství pouze se zaměřením automechanik, karosář a autoelektrikář.

 
                                   
       
 

     Po otevření hranic došlo k zavedení mnoha nových technologii. Jednou novou profesí je i profese "autosklenáře". Je pochopitelně degradována jako mnoho jiných, jejim podceňováním a nahrazování českým "Všeumělectvím", nedodržování technologických postupů, používání nekvalitních materiálů a malá profesní zručnost ,neznalost teplotních režimů způsobuje škody na majetku a při nehodách i zdraví cestujících.

   
 

 

     V minulosti se v našem východoevropském systému používalo v automobilovém průmyslu pouze vkládaných čelních skel automobilů. Je bohužel již dost dlouhá doba, kdy k nám pronikla technologie vlepování skel do automobilů. Bohužel všichni víme, že do republiky již dovezlo více než 1 000 000 ks ojetých osobních a asi 100 000 ks nákladních ojetých automobilů a autobusů. Téměř všechna tato vozidla mají čelní skla do karoserie vlepovaná. Bohužel však naše vozy Škoda Favorit a Felície, Tatra, Liaz, trolejbusy a traktory i v prvovýrobě používali vkládaná i když laminovaná čelní skla. Možná i z těchto důvodů mnoho servisů a opravářů automobilů vlepování a jeho technologii stále podceňuje.

 

       
 

Pokusíme se vysvětlit některé pojmy a poukážeme na vlastnosti jednotlivých druhů čelních skel.

       
 

    Vkládané čelní sklo temperované (kalené), je uloženo do karoserie vozidla prostřednictvím dilatační gumy určitého profilu. Tuto gumu nasadíme na temperované (kalené) čelní sklo a do profilované gumy zasuneme motouz či jiný podobný ohebný materiál, který spolu se sklem položíme na karoserii vozidla tak, aby rám skla vytvořený v karoserii vozidla byl pod sklem a mírným tlakem na sklo a potahování za motouz dilatační guma svou drážkou se zachytí za rám okna a tím dojde k připevnění okna do karoserie.
       
 

     Co je to temperované čelní sklo? (jiným slovem kalené sklo). Jedná se o tvarované sklo, které se při výrobě (tvarování) od teploty asi 600 °C postupně od středu ochlazuje. Důležité je dodržet technologii od středu ke krajům. Tím získává svoji pevnost a vnitřní předpětí. Nevýhodou tohoto skla je jeho tříštivost. Tato vlastnost je však i vyhovující, neboť se netvoří při rozbití dlouhé a ostré jehlovité střepy, které by byly nebezpečné pro posádku při čelním střetu. Bohužel však tříštivost nedává možnost, aby sklo bylo oporou pro air -bag spolujezdce. Tato skla dále používáme pro vyplnění bočních a zadních otvorů i pro konstrukci vlepovaných technologických skel uzavírající buď aerodynamické a karosářské výplně karoserie.

 

     Při použití čelního a bočního vzdušného vaku je možné pro opěrnou část vaku použít vlepovaného laminovaného čelního či bočního skla. Tato podmínka musí být doplněna ještě tím, že čelní sklo musí být do karoserie vlepeno. Nelze v případě umístění air-bagu u spolujezdce na přístrojovou desku, použít vkládaného laminovaného čelního skla. Při aktivaci tohoto zařízení je používáno zařízení o 1/3 až 1/2 většího objemově než u řidiče z toho důvodu, že vzdálenost hlavy a trupu spolujezdce je delší než u řidiče, kde je umístěn bezpečnostní vak ve středu volantu a také se při aktivaci o volant opírá. Vak spolujezdce se opírá o přístrojovou desku a pevně přilepené sklo čelního okna. Pokud toto sklo není pevně připevněno ke karoserii, aktivace air -bagu při prudkém naplnění vaku vymrští čelní sklo ven z vozu a pokud není spolujezdec připoután vzniklým otvorem opustí kabinu vozidla a setrvačností může vyletět na opačnou stranu ulice pod protijedoucí vůz. Toto je důvod proč u vozidel, která ještě nepoužívají při výrobě technologii vlepovaného čelního laminovaného skla, nebyl u spolujezdce instalován airbag.

       
 

     CO je laminované čelní sklo? Je sice trapné, opakovat v roce 2000 toto vysvětlení, ale podle zkušeností z praxe je to nezbytnost. Musíme využít každé příležitosti k poskytnutí této informace pro porozumění.

       
 

     Laminované čelní sklo je takové tabulové sklo, které při výrobě a tepelném zpracování prochází takovým technologickým procesem, který upravuje a zlepšuje jeho požadované vlastnosti. Tento technologický proces mění jeho tvar, pevnost, barvu a i vlastní pevnostní a mechanické schopnosti jeho použití. Sklo se odřízne v požadovaném tvaru a velikosti z tabule o velikosti 4m x 6m a síle asi 3mm. Pokud nepožadujeme neprůstřelné sklo je běžně používané čelní sklo vyráběno ze dvou vrstev skla této síly. Pro nákladní vozy a specielní autobusová skla se pochopitelně používá různá síla buď vnější nebo vnitřní vrstvy skla. Tato skla na běžné lince se nejdříve po odříznutí obrousí na hranách a každé sklo samostatně postupuje k šabloně kde se přesně upevní a průchodem pecí se asi po 1 hodině upraví do přesného tvaru pro ten který typ a tvar karoserie vozidla pro něž je určeno. Potom se očistí a odmastí a ve vakuové komoře se při přesné teplotě mezi skla vloží buď jedna nebo více folií a to buď zabarvené a s pruhem v horní části nebo čisté a podle toho jaký je požadavek konstruktéra či opraváře (zákazníka). Později se na sklo nanese keramický rámeček a sklo se vkládá na 6-8 hod do zařízení kde se za předem stanovené teploty odstraňují na povrchu skla různá zrcadlení a plochy, které by mohli svým vnitřním pnutím ohrožovat posádku vozidla a vytvářet při různých provozních podmínkách (déšť, sněžení, mrholení a osvětlení protijedoucím vozem) dvojí i trojí tříštění obrazu.

       
 

     Čelní sklo musí být také dostatečně pevné a odolávat nárazům a chránit posádku při různých odletujících předmětech. Upevnění do karoserie musí také být vodotěsné, musí materiál lepidla musí mít schopnost v létě za extrémních teplot udržet dilatační rozpínání tak různých materiálů jako sklo a kov jsou. V zimně zase sklo musí odolávat ostřikům ledové tříště na vyhřáté sklo. Ani si mnohdy neuvědomujete jak působí teplota rozmrazování na materiál skla při zamrzlém voze. Vždyť mnohý z Vás máte i čelní sklo vyhříváno vnitřní vlepenou sítí a ještě na okno směřujete horký vzduch topení v mrazu kolem -15°C. Je to část automobilu, která si zaslouží alespoň trochu Vaší pozornosti neboť bez oken v automobilu by jste měli pouze motocykl na čtyřech kolech. Víte jak je krásné dívat se z vyhřátého automobilu na zamrzlou krajinu, nebo z vychlazeného automobilu na rozpálenou krajinu u jižního moře. Dnešní automobilová skla jsou pevnou součástí čistoty desingu karoserie a bez autoskel by desing vozidel nebyl tak důležitý ani vozidla by nemohla zvládnout takovou aerodynamickou čistotu a krásu. Rychlost by nemohla být taková, jakou můžete dosáhnou v uzavřeném vozidle. Bohužel však jsou to pouze skla. Tato skla se pochopitelně z mnoha důvodů rozbíjejí a je nutno je nahrazovat. Vždy, když budete tato skla nahrazovat, věnujte tomu náležitou pozornost.

 

       
 

     Pamatujte na svou bezpečnost a na bezpečnost svých blízkých. Vždy se řiďte heslem, že je nutné vidět a být viděn. Neboť odlétnuvší kamínek od protijedoucího vozu, či padající kámen ze skály může být, při nesprávném čelním skle, tím posledním co můžete vidět. Naše společnost již desátým rokem se zbývá výměnou a opravami čelních, bočních a zadních skel zde v regionu. Tato skla vyměňujeme u osobních vozidel, nákladních automobilů a autobusů. Provádíme výměny, opravy laminovaných skel a jejich tónování. Naše dlouhodobá zkušenost v technologii, používaných materiálech, tak i kvalitních sklech a dá se říci, že bez reklamací. To nám dává sebejistotu, že náš zákazník od nás obdrží vždy to, co si objednal a vždy trochu navíc ve zručnosti a kvalitě odvedené práce. Proces tuhnutí je přímo úměrný v závislosti na vlhkosti a méně již na teplotě. Chtějte od nás dodat sklo a provést výměnu a uvidíte, že se Vám to vyplatí. Ceny našich prací jsou bezkonkurenční v závislosti na kvalitě zboží a dodržení technologické kázně. Vždy se vyplatí použít u čelního skla kvalitního lepidla a stejně kvalitního skla. Naše konkurence používá ve snaze snížit cenu a tím získat výhodu na trhu nekvalitní lepidla, nedodržuje technologické postupy a rádoby všeumělé svým Švejkovským přístupem neumožní materiálu lepidla, aby vzniká trvalá plastičnost mezi karoserií a sklem a tím při změnách teplot dochází k poškození skla a jeho předčasně nutné výměně. Takže vlastně místo úspory máte škodu. Každá činnost vyžaduje své. Technologie a materiály velmi pokročily, ale technologická nekázeň se vymstí. Sklo je tvrdé, ale křehké zacházejte s ním tak jak to děláte, když máte nalité víno. Užijte si jej. Ušetříte.

         
 

 

 
 

     Další činností naší společnosti je prodej a montáž střešních oken, tónování bočních a zadních skel osobních, užitkových dodávkových terénních i SVU automobilů. Lze to provádět i u nákladních automobilů a autobusů. Tónování (pokovení za temperovací teploty) snižuje prostup světelných paprsků do vozidla a tím i ohřívání vnitřního prostoru. Tónování neprovádíme u vozidel ,kde jsou vybavena od výrobce dvojitými bočními skly. Jejich pokovení je složitá technologická operace a značně nákladná.

 

     Střešní okna prodáváme velkoobchodním způsobem, nebo je odborně montujeme jako službu pro všechny značky vozidel v naší provozovně na Karlovarské tř. 32 a na Nepomucké třídě 120 v Plzni. Střešní okno má svůj význam v automobilu kuřáka, kdy odsává z interiéru kouř a vydýchaný prohřátý vzduch. Prodáváme různé druhy tvarů a velikostí s mechanickým i elektrickým pohonem v různých cenách a vybaveních. Záruka na toto střešní okno je 10 let -stálosti materiálu.